Nuotolinės sveikatos priežiūros paslaugos teikimo tvarka
1. Nuotolinė pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslauga (NSP paslauga) – naudojantis informacinėmis ir elektroninių ryšių technologijomis, kuriomis yra galimybė identifikuoti asmenį, teikiama šeimos gydytojo komandos (šeimos, vidaus ligų, vaikų ligų gydytojas, kartu dirbantis slaugytojas) nario paslauga pacientui, jam nevykstant į įstaigą. Šios paslaugos paskirtis – skirti pacientui pakartotinius tyrimus, tęsti vaistinių preparatų ar medicinos pagalbos priemonių skyrimą, paaiškinti pacientui ar jo atstovui atliktų tyrimų rezultatus bei pagal juos koreguoti gydymą, vaistų ar MPP vartojimą.
2. Pacientas (ar jo atstovas pagal įstatymą arba pagal pavedimą (toliau – atstovas)), pageidaujantis gauti NSP paslaugą, kreipiasi į klinikos registratūrą. Registratūros darbuotojas identifikuoja pacientą kuris (ar jo atstovas) privalo nurodyti paciento vardą pavardę bei 4 paskutinius asmens kodo skaitmenis arba jam paskirtą identifikacinį kodą, bei registruoja pacientą NSP paslaugai gauti klinikos informacinėje sistemoje (toliau – IS) į šeimos (vidaus ligų, vaikų ligų) gydytojo (toliau – ŠG), prie kurio pacientas yra prisirašęs teisės aktų nustatyta tvarka, ar kartu dirbančio slaugytojo (toliau – ŠG komanda) artimiausią laisvą NSP paslaugai teikti skirtą vietą, patikslina paciento (ar jo atstovo) kontaktinį telefono numerį ir informuoja, kada su juo susisieks ŠG komandos narys, nurodydamas NSP paslaugai teikti skirtą laikotarpį.
3. Pacientą registruoti NSP paslaugai gauti planine tvarka gali ir ŠG komandos narys paskutinio apsilankymo poliklinikoje metu. Šiuo atveju prieš pirmą NSP paslaugos teikimą pildomas ir duodamas pacientui pasirašyti Paciento sutikimas gauti nuotolinę pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugą ( 1 priedas).
4. Identifikavęs pacientą ŠG komandos narys išsiaiškina subjektyvią paciento sveikatos būklę (vadovaudamasis paciento ar jo atstovo suteiktais duomenimis) ir sprendžia dėl tolesnio NSP paslaugos teikimo.
5. Kai nusprendžiama neteikti NSP paslaugos, pacientas registruojamas apsilankymui pas ŠG komandos narį įprastine tvarka. NSP paslauga gali būti neteikiama, jei:
5.1 negalima įsitikinti paciento ar jo atstovo pateikiamų duomenų apie sveikatą tikrumu;
5.2 prašoma paslauga nėra NSP paslauga, nes tai naujas gydymo atvejis;
5.3 ŠG komandos narys negali įvertinti paciento sveikatos būklės be apžiūros;
5.4 prašoma paskirti vaistų ar MPP, kurių pacientas anksčiau nevartojo, ir pan. atvejais;
6. Pacientas (ar jo atstovas) prisiima atsakomybę už informacinių ir ryšių technologijų pagalba pateiktų paciento identifikacinių duomenų bei duomenų apie paciento sveikatos būklę teisingumą.